Efektywny komunikat reklamowy

Efektywny komunikat reklamowy

Reklama otacza nas z każdej strony. Przepełniony nią jest nie tylko Internet lecz także prasa, telewizja, radio oraz ulice, przy których stoją kolorowe billboardy zawierające krzykliwe hasła i piękne zdjęcia. Reklama stanowi najłatwiejszy sposób komunikowania się przedsiębiorcy z konsumentem. Dlatego tak ważne jest by komunikat reklamowy był jak najbardziej atrakcyjny.

Warunkiem sukcesu reklamy na rynku jest niewątpliwie jej skuteczność, a tę determinuje przede wszystkim atrakcyjność komunikatu reklamowego. Aby odnieść sukces w dotarciu do odbiorcy reklamy, należy zadziałać na jego zmysły, pokazać coś, co dobrze zna i okrasić to wszystko domieszką humoru. Warto mieć także na uwadze, że najskuteczniejsze reklamy są przede wszystkim proste i nasycone kategorycznymi stwierdzeniami. Należy także uwzględnić to, czy reklama jest sugestywna. Czytelna, zrozumiała reklama często zawiera tryb rozkazujący i wzmocniona jest przysłówkami modalnymi. Język reklamy powinien być dostosowany do konkretnej grupy odbiorców, co niewątpliwie wzmacnia jej przekaz.

Celem każdego reklamodawcy jest, by klient zrozumiał o co chodzi w jego reklamie i wykazał zainteresowanie promowanym produktem bądź usługą. Egzamin zdają także reklamy kontekstowe, kreatywne oraz nieszablonowe. Warto pamiętać jednak, że dziś już nie sprawdza się szokowanie za pomocą reklamy, bowiem konsument jest dużo bardziej wymagający niż kiedyś a poza tym w dobie Internetu widział naprawdę wiele.