Reklama kontekstowa- w umyśle odbiorcy

Reklama kontekstowa- w umyśle odbiorcy

Dopasowanie się do aktualnych potrzeb i preferencji użytkowników sieci to ogromna szansa na wywołanie u nich pozytywnych reakcji oraz „zdarcia” z reklamy stereotypu nachalności. Jeśli dodamy do tego oferty, które same do nas przychodzą- zupełnie jakby wyprzedzały nasze działania, możemy mówić o reklamie na miarę XXI wieku. Taka właśnie jest reklama kontekstowa- dopasowuje treści do miejsca, w którym jest umieszczana. Często widnieje na stronach tematycznych (np. reklama szamponu na forum o pielęgnacji włosów). Chyba każdego trochę irytują oferty, które zupełnie nie leżą w obrębie zainteresowań. Kto chciałby być bombardowany propozycjami o kursie salsy, jeśli nie lubi tańczyć? Właśnie dlatego szukając informacji na temat sukienek w kwiaty, po chwili możemy zobaczyć oferty takich stylizacji z różnych sklepów internetowych. Reklama kontekstowa jest w pełni nastawiona na użytkownika. Sprawia, że poruszanie się po sieci jest szybkie i skuteczne- wychodzi naprzeciw wszelkim preferencjom. Krótko mówiąc, ten rodzaj reklamy internetowej jest dopasowany do zawartości strony. Ze strony reklamodawcy istotne jest szczegółowe określenie i zaplanowanie, do której grupy docelowej ma trafić dana reklama. Celem jest dotarcie do potencjalnych klientów, którzy mogą docenić ofertę jawiącą się jako wybrana specjalnie dla nich. A to buduje pozytywne relacje między nadawcą a odbiorcą.